Monday, 19 March 2012

Debaran Kian Terasa !!

Assalamualaikum w.b.t  ~ ..
Waahhhh .. Lama sudah x  post sini ..

"Hang dok pikiaq lagi lagu tu ?"
Dok ehh .. Buat pa nak di pikiaqkan pasai tu .. Buang masa jak !! :)

Hari ne 20 Mac 2012 ..
Dubdap .. Dubdap .. Dubdap ..
Esok kuar da RESULT SPM !! ..
wAAAAAAAAAaaaaaaaa ..
Berdebar di hati ne hanya ALLAH jak yang tahu ..
Mudah2an dapat arr result yang gempak :) INSYAALLAH ..

Emm .. Saya sudah apply tawaran MedicMesir ..
So sekarang bergantung pada result SPM jak ne ..
Kalau ada rezeki .., saya akan duduk di negara orang selam 5 @ 6 tahun ..
Saya masih keliru lagi ne .. Mau ambil medic @ dentist ..
Kalau perubatan .., 6 tahun .. Pergigian pulak 5 tahun jak ..
Kos dia pun bukan alang2 ..
RM 1** 000.00 !! ..
Mahal kan .. Biasa la .. Kalau sudah namanya menimba ilmu .. Haruslah~ ..

Tolong doa2kan yang terbaik 2k saya k :) ..
Terbaik di dunia dan d akhirat :) ..
Kenapa nak sangat jadi doktor ?? ..
Sebabnya dah minat saya nak jadi doktor :P ..
Orang selalu cakap jadi doktor ne payah ..
Dok bz memanjang .. 
Peduli la ~ .. Yang penting saya dah tetapkan cita-cita nak jadi doktor ..
Kita merancang Allah yang tentukan .., bukan ?? ..
Yang penting orang tua kita berSYUKUR dengan kehadiran dan kesungguhan kita ..
X bleh la cakap berBANGGA .. Coz sifat BANGGA hanya layak untuk ALLAH jak :) ..

Panjang lebar pulak dah~ ..
Ok la .. Apa yang perlu sekarang .., tolong doakan saya dan rakan2 saya k :) ..
Jasa anda amat diHARGAI :) ..
Semoga ALLAH memberikan yang terbaik untuk kita semua ..
INSYAALLAH AMIN :) ..


BITTAUFIQ WANNAJAH INSYAALLAH .. JAID JIDDAN !! :)

Wednesday, 14 March 2012

..::: 7 Petala Cinta :::..

Assalamualaikum .., cinta :)

Waalaikumussalam .., rindu :)

Hahaha .. So sweet 2 cerita :) ..  

 

Thursday, 8 March 2012

Situasi 2 .. Bodoki~

Kakak : Fy .. Jom kita p makan dimsum .. Halal sana restoran *M******* ..
Saya : Ok !! :)

Sampai d kedai ..
PK : Mau beli apa ?
Kakak : Kami mau dimsum .. Apa yang sedap ? ..
PK : Tu na gambar dia ..

Saya : Wahh .. Macam sedap .. Ada kuah dia juga .. Saya mau ni (tunjuk dekat dimsum bebola ikan)
Kakak : Saya mau ini .. Yang kari .. Try seja la .. Xtau apa mau dipilih ..

Sementara menunggu .., saya dengan c kakak b'cerita2 la~~ ..

Beberapa minit kemudian c kakak bersuara ..

Kakak : Dimsum bebola ikan juga ya ..

Kami tengok2 la macam mana drg buat .. Mak aiii .. Kenapa dimsum ne kecil .. Hahaha ..

Tym mau p bayar ..
PK : Jumlah dia RM9.90 ..
Saya : Mahalnya (cakap pelan2)

C kakak pula x lagi b'pikir .. Terus jak c kakak bayar ..

Mau sampai sudah d ofis baru kami b'cakap ..
Kakak : Fy .. Kenapa mahal sampai RM9.90 ? ..
Saya : Entah .. Bukan kakak order lagi 1 ka ? ..
Kakak : Bukan .. Kakak kasi ingat yang koe pesan tadi sama drg ..
Saya : Tapi drg bagi 3 .. Mksdnya RM3.30 satu la 2 ..
Kakak : Tapi tiap satu ni isi dia 3 juga .. 
Saya dan kakak : @#$%^&*()_ ?? ..

Sampai d ofis ..
Kakak : Mari kita tengok ..
Saya : Ok ..
Kakak : Kecil jugaaaa .. Mahal lagi 2 .. Kakak tidak mau beli lagi di sana !!!!!! ..
Saya : Hahahaha .. Ni la 1st n last saya beli d sana .. Sayang jak duit .. Mahal2 x juga bkin kenyang ..

-Kesiann .. Sudah sampai ofis baru mau menyesal~~~~~ -
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA .. 

Ni la dimsum yang kami beli ..





 

Tuesday, 6 March 2012

Kisah Ofisku~ Bodoki~

Ini satu kisah :) Haha! .. Ok2 ..
Ini cerita saya sama c kakak ofis saya dulu ..
Kami ne budak baik :p Boleh2 kami kena kasi 'bodoki' .. :p
Mau tau pa maksud 'bodoki' ? .. Lebih kurang macam kena tipu arr .. Atau lebih halusnya .., kena kasi 'bodoh' .. Macam ne kisahnya ..

SITUASI 1


Kakak : Fy .. Kita singgah 7 E (7eleven) ahh ..

Saya : Ok ..

-Dalam 7 E-
C kakak p mesin jual air 2 .. lupa sudah apa nama dia .. Kan self servis .. Jadi c kakak dengan semangatnya p guna la mesin 2 ..


Kakak : Kenapa macam lain air dia ni ?
Saya : Entah .. Saya tidak pernah beli minuman ni ..


Trus datang 2 kakak PK (penjaga kedai) ..
P.K : Belum on lagi mesin dia ni ..
Kakak : Oh patut la lain air dia ..
Saya : Owh ..


PK 2 lupa on mesin 2 .. Padahal tengah hari sudah ..
Kakak : Jadi air ne macam mana ? (C kakak bagi la 2 air)
PK ambil 2 air .. Trus dia marah ..
PK : Lain kali tengok dulu! ..


Saya dan c kakak diam2 .. Terus kami round2 la 7 E sana ..
Beberapa minit kemudian baru saya bersuara ..
Saya : Bukan salah kita kan , kak ?

Kakak : Eya .. Kakak pun mana tau mesin 2 hidup @ x ..
Saya : Tapi kenapa dia marah kita ?
Kakak : Entah ..
Saya : Jom kita keluar la .. Saya tidak mau p sini lagi .. 
Kakak : Eya .. Jom la .


Pastu sudah sampai d restoran baru kami panas berabis .. Habis kami p umpat 2 PK .. Haha! .. Lambat betul kami pick-up .. Sudah jauh berbatu baru kami sedar ne .. Mau juga kami p balik d 7 E .. Tapi sudah sampai d kedai makan ..

Kakak : Eiii .. Bukan salah kita ba kan! .. Mana kita tau mesin tu sudah berfungsi ..
Saya : 2la .. Mau juga saya cakap balik sama dia ..
Kakak : Ya .. Tapi sampai sini baru kita mau marah2 .. Tym d sana tadi .., t'diam pula ==" ..

Saya : Patutnya kita marah dia ba .. Dia yang lambat kasi hidup 2 mesin .. Tengah hari ba sudah ni .. Bungok betul ==" ..


SITUASI 2 -bersambung-